Pages

Sunday, October 16, 2011

adakah hati sudah terbuka??

Assalammualaikum.

sejak dua menjak nie kan..aku tak tahu lah kenapa..aku suke sangat tengok jubah-jubah nie and orang bertudung labuh.. agaknye hati aku dah mula terbuka ke untuk full time berpakaian cam tue?? tapi.. aku takut nak pakai macam tue lagi..walaupon aku dah ada rasa selesa untuk pakai baju kurung walaupun untuk keluar kat  shopping mall..  kenape agaknye erk hati aku nie masih ada rasa ragu2 lagi??

hurmmm.. mungkin sebab aku fikir..aku tak layak untuk berpakaian macam tue..yela..aku nie tak bagus pon..dose belambak.. takut pulak boleh mendatang kan fitnah bila aku tiba2 berpakaian macam tue.. tapi bila aku fikir2 balik.. sampai bila aku nak fikir pasal cakap orang? biar lah pe orang nak kate.. janji.. aku cuba untuk menjadi hamba allah yang ikut apa yang diiginkannye.. 

biar lah dosa-dosa dulu menjadi pengajaran dalam hidup aku.. jangan jadikan kejahilan aku yang dulu terus membelenggu hidup aku.. sampai bila kita nak berubah kalau kita terlalu  memikirkan kejahilan yang dulu?? kita juga perlu menjadikan hari ini lebih baik dari semalam dan hari esok lebih baik dari hari ini kan??? jadi.. aku sedang berusaha sedikit demi sedikit untuk melalukan perubahan ini.. tudung yang dulunya singkat.. aku ubah dengan yang menutup dada..walaupun aku masih belum kuat untuk bertudung labuh..tapi sekurang-kurangnya..aku menutup aurat mengikut syariatnya...

lagipon adik aku ada cakap.. orang yang ego aje yang bila dah rasa untuk berbut baik..tapi tak nak buat.. Ya Allah.. kau berikan lah aku petunjuk dan hidayahmu.. aku takut perasaan untuk berubah ini tidak betul2 kekal.. kau bantu dan bimbingkan lah hati ku untuk terus kuat melalakukan perubahan ini... ~ amin~

cantikkan bertudung labuh??

sapa kate jubah tak cantik?kan cantik nie??

No comments:

Post a Comment