Pages

Saturday, October 8, 2011

katakan tidak pada LEMAK!!

Assalammualaikum,
Sejak dua menjak nie.. badan aku nie dah makin debab and tembam..korang boleh bayangkan tak..dari berat asal aku yang hanya 45kg dah jadi 53.9 sekarang nie?? adoyaiiii.. tidakk!!! tak mahu! terasa sangat yang badan aku nie dah semakin berat.. berat dengan ape?? dengan LEMAK la cik nad oi..mak kau pon dah start bising dah kat aku.. kate beliau :

"ko tue dah la pendek.. jangan nak gemuk-gemuk.. tak cantik.. buruk rupenye.."

sedih nye aku bila mak aku cakap macam tue.. terluka.. sengsara.. bagai di robek2 hati dan jantung aku time tue..huhuhuh.. tapi tak ape.. kate-kate mak aku tue..aku jadikan sebagai cabaran untuk aku menurunkan berat badan aku.. tak dapa 45.. 48 pun jadi lah..kan3x???takkan lah aku nak biarkan berat badan aku terus bertambah and jadi macam nie...



or cam nie??

TIDAKKKKKKKK!!!!!!!

jadi aku dah mula berjogging tiap-tiap petang dengan housemate aku.. nak sihatkan badan.. nak keluarkan peluh.. and nak meringankan badan aku yang dah berat nie.. and selain tue .. aku kena lah jaga pemakanan aku.. agar lebih sihat and seimbang untuk mendapatkan badan macam nie..huhuh..

kan cantik badan macam nie..


so, kene lah makan ikut pola pemakan yang baik..

ape-ape pon... aku kena terus berusaha untuk ME"NYAH"KAN  lemak2 nie dari badan aku..semoga usaha aku akan berkekalan dan tidak berhenti sekerat jalan~

No comments:

Post a Comment