Pages

Friday, February 17, 2012

sungai dalam laut



Assalammualaikum,

betul ke dalam sungai dalam laut? macam pelik kan? tapi..dalam bumi Allah ni..tak ada apa yang mustahil.. mungkin sesetengah orang tak pernah dengar tentang perkara ini.. so..ari nie..cik nad nk kongsi2 dengan korang semua tentang kebesaran Allah S.W.T ini .


"Dan dialah yang membiarkan dua laut mengalir (berdampingan), yang ini tawar lagi segar dan yang lain masin lagi pahit , dan Dia jadikan antara keduanya dinding dan batas yang menghalangi" 
(surah Al-Furqan 53)


Fenomena ni ditemukan oleh seorang penyelam terkemuka dari Perancis , Mr. Jacques Yves Costeau semasa beliau menyelam di bawah laut dan menjumpai beberapa butir mata air tawar segar rasanya kerana tidak bercampur dengan air laut yang masin disekelilingnya dan penemuan ini telah menyebabkan Mr. Jacques memeluk islam setelah mendapati penemuannya itu telah diceritakan awal-awal lagi didalam Al-Quran.  jom kita cuci mata tengok kebesaran Allah S.W.T ni..  




ni lah die.. Mr.Jacques

sangat cantik.. gua dalam laut ni


inilah rupanya sungai dalam laut..Subahanallah




macam tak percaya je ni dalam laut kan??




sungai dalam laut.. sangat cantik 


reaction

3 comments: