Pages

Monday, July 16, 2012

opsss! im sorry pakcik (-__-)

Assalammualaikum,

pakcik.. maaf kan saya.. im sorry pakcik! itu je lah yang mampu aku cakap sambil agkt kedua belah tangan tok tjuk sign sorry.. kejadian ni jadi malam tadi.. time aku pas hantar kawan kat alam damai cheras.. otw nak balik ampang, tetibe orang yang jauh nun di sana call.. apa lagi.. dengan pantas.. tangan mencapai hp.. terus bersembang bagai.. time tu tengah drive and dok layan kan si dia.



 bila aku dok melayan dia sampaikan aku tersalah masuk jalan and menuju balik ke alam damai.. hissshh! memang suwey betul.. pastu.. pe lagi.. dengan lagak seorang pro yang sedang drive.. hp di tangah kiri.. aku pun men corner.. corner pertama.. cun! tiada apa2 masalah.. tetiba tengah nak drift lagi sekali.. aku tak perasan ada kereta belah kiri aku.. and apa lagi.. aku dah himpit die ke kiri.. ya Allah.. bila kena hon baru aku terperanjat beruk! and aku terus cakap kat si dia.. aku hampir accident and terus matikan call tu..



sampai kat depan simpang nun..ada traffic light.. depan aku ada kereta.. nak patah balik, belakang pun ada kereta..pakcik india yang aku himpit tadi dah park kat belah kiri time traffic light merah... dia pun apa lagi..dengan bengis terus turun kereta and sound2 aku.. dia suruh buka pintu..aku tak mo.. dia marah2 gila-gila punye.. siot! takut aku dibuatnye..dah tu.. siap ckap..show me your license! gila apa aku nak tunjuk aku punya lesen.. aku pnya tu dah la P.. adehh.. elok2 dah nak full kang tak pasal2 kena tarik.

nasib pakcik tu tak tukar jadi huck semalam..kalau tak..naya aku =P


then tetiba Allah nak selamatkan aku.. traffic light pun bertukar jadi hijau.. aku pun apa lagi.. tunjuk kat dia traffic light dah hijau.. dia nak tak nak terpaksa lah kena pergi kat kereta dia..almaklumlah..die park pun tengah2 jalan.. kalau dia tak masuk kereta dia.. camne orang lain nak redah traffic light tu kan?? aku pun ambil kesempatan.. dengan laju aku terus tekan pedal kereta..and tinggalkan pakcik tu kat situ.. and terus masuk simpang sini sana untuk jauhkan diri dari pakcik tu.. and akhirnya.. aku terlepas dari pakcik yang tengah meroyan tu.. 

patutnya malam tadi aku buat muka comel cam ni.. baru dia tak marah =)


lepas tu..adik aku si zizul and kawan die pun dok nasihat2 aku.. adehhh..tak sangka sungguh nak jadi macam tu malam tadi.. andai kata lah aku terlanggar kereta pakcik tu.. memang aku rasa dia cari aku sampai lubang cacing.. haaa.. to korang2 yang kat luar sana.. moral of the story..pasni..jangan drive sambil bergayut.. kalau tak something buruk jadi kat kita..mungkin kita boleh menyebabkan orang lain yang dapat bencana.. so.. berhati-hatilah di jalan raya  =)

No comments:

Post a Comment