Pages

Wednesday, September 28, 2011

pembuangan bayi

Assalammualaikum, 
hampir setiap hari mesti ada je kita dengar cerita pasal kes pembuangan bayi nie.. itu pon kalau korang alert la dengan isu nie.. isu ni sangat lah menjadi-jadi sekarang nie.. tah la..aku sendiri pon tak faham lah dengan manusia zaman sekarang nie yang sanggup buang bayi mereka merata-rata macam kat tepi longkang, kawasan pembuangan sampah, sungai. dan macam -macam lagi lah..


Paling aku nak salahkan dalam hal nie adalah perempuan.. bukan ke seorang wanita itu di kurniakan oleh Allah S.W.T dengan perasaan kasih sayang dan penuh dengan naluri keibuan??kenapa korang sendiri sanggup buang bayi korang merata-rata??mana perginye perasaan kasih dan sayang korang tu erk??

mana perginye naluri keibuan korang yer?? korang sanggup jerk usung perut ke hulu ke hilir selama 9 bulan..takkan lah dalalm tempoh 9 bulan tue.. tak timbul perasaan kasihan korang dengan bayi yang tak bersalah tu?? kenapa korang sanggup wat macam tu? jangan nak cakap pasal malu dengan masyarakat setempat lah.. patutnye kite lebih rasa malu dan takut dengan Allah.. buat maksiat tue dah satu hal.. nak buang bayi dan sanggup jadi pembunuh tue masalah lain pulak...

ingat lah, anak itu adalah pemberian Allah S.W.T yang tidak ternilai harganya.. dan dia adalah amanah dari Allah S.W.T untuk kita menjaganya.. jadi..mereka-mereka yang sudah terlanjur nie.. patutnya..lebih menginsafi diri dan tak perlulah berbuat dosa lagi.. jaga dan peliharalah anak yang tidak berdosa itu daripada terus membuang mereka merata-rata dan terus menjadikan mereka mangsa kezaliman duniawi ini..





reaction

No comments:

Post a Comment